enflasyonemeklilikötvdövizakpchpmhp
DOLAR
46,1190
EURO
53,2864
ALTIN
6.312,01
BIST
13.741,89
Adana Adıyaman Afyon Ağrı Aksaray Amasya Ankara Antalya Ardahan Artvin Aydın Balıkesir Bartın Batman Bayburt Bilecik Bingöl Bitlis Bolu Burdur Bursa Çanakkale Çankırı Çorum Denizli Diyarbakır Düzce Edirne Elazığ Erzincan Erzurum Eskişehir Gaziantep Giresun Gümüşhane Hakkari Hatay Iğdır Isparta İstanbul İzmir K.Maraş Karabük Karaman Kars Kastamonu Kayseri Kırıkkale Kırklareli Kırşehir Kilis Kocaeli Konya Kütahya Malatya Manisa Mardin Mersin Muğla Muş Nevşehir Niğde Ordu Osmaniye Rize Sakarya Samsun Siirt Sinop Sivas Şanlıurfa Şırnak Tekirdağ Tokat Trabzon Tunceli Uşak Van Yalova Yozgat Zonguldak
İstanbul
Çok Bulutlu
25°C
İstanbul
25°C
Çok Bulutlu
Çarşamba Açık
26°C
Perşembe Açık
27°C
Cuma Az Bulutlu
27°C
Cumartesi Hafif Yağmurlu
21°C

Yüksek Proteinli Diyetler Böbrek Hastalığının Riskini Artırabilir

Dukan diyeti gibi yüksek proteinli diyetler şu anda geleneksel kalori sayan diyet biçimlerine popüler bir alternatiftir. Ancak İspanya’daki …

Yüksek Proteinli Diyetler Böbrek Hastalığının Riskini Artırabilir
02.04.2022
38
A+
A-

Dukan diyeti gibi yüksek proteinli diyetler şu anda geleneksel kalori sayan diyet biçimlerine popüler bir alternatiftir. Ancak İspanya’daki Granada Üniversitesi’ndeki bilim adamları sıçanlarda yapılan testlerde yüksek proteinli diyetin böbrek taşı ve diğer böbrek hastalıkları riskini arttırdığını gösterdi.

Pierre Dukan’ ın yüksek proteinli diyetini uygulayan Jennifer Lopez’i hızla doğum sonrası kilosuna geri döndüğüne dair haberler nedeniyle bu diyetin son yıllarda ki popülaritesi iyice arttı.

Fransa’da yaklaşık 2 milyon kişinin Dukan diyeti uyguladığına inanılıyor.

Mucizevi olduğu düşünülen diyetin yaratıcısı Dr. Dukan bile enerji eksikliği, kabızlık, vitamin ve mineral eksiklikleri ve nefes kokusu gibi diyetle bağlantılı sağlık sorunları konusunda uyarıda bulundu.

2012’de Medical News Today, Dukan takipçilerinin %80’ninin kaybettikleri kilolarını 36 ay içinde geri kazandıklarını gösteren bir çalışma raporu yayınladı. Bu tür vücut ağırlığı dalgalanmaları diyet yapan kişiyi yüksek hipertansiyon, diyabet ve kalp hastalığı riskine sokabilir.

Yeni çalışma ne buluyordu?
Yeni bir çalışmada bilim adamları, 10 sıçana % 45 protein seviyesinde bir diyet uygularken, 10 şıçandan oluşan bir kontrol grubuna normal protein seviyeleri diyet verdi. Sıçanlar kendi diyetlerine 12 hafta boyunca uydu(insan açısından 9 yıl eşdeğeri).

12 hafta boyunca, yüksek proteinli diyetteki sıçanlar, vücut ağırlığının% 10’unu kaybetti. Fakat bu sıçanlardaki böbreklerin ağırlığı % 22, böbreklere kan filtreleyen kılcal damarların büyüklüğü % 13, kılcal damarların etrafındaki kolajenin % 32 oranında arttı. Sıçanların idrarındaki sitrat seviyeleri % 88 daha düşüktü ve idrar pH’ları% 15 daha asidikti.
İdrarda düşük miktarda sitrat ve büyümüş böbrek, böbrek taşı oluşumu için risk faktörleridir. Yüksek idrar pH’sı böbrek yetmezliğinin bir sebebidir.

Bunun insanlar için anlamı nedir?

İnsanlarda yapılan çalışmalar plazma ve idrarda sıçanlarda gözlemlenenlere çok benzer sonuçlar verdi. Muhtemelen yüksek proteinli diyetin asitliğini dengeleyen yüksek potasyum ve magnezyum içeriğinden dolayı meyve ve sebze yemek, böbrek taşı oluşma riskini azaltmakta.
 

ETİKETLER: , ,
Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yukarıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.